Wij bloggen om kennis te delen, om te inspireren en om zelf te blijven leren Blijf altijd op de hoogte

Blog

Op de hoogte blijven over de trends in sales? Lees onze blogs!

Oranje - Blijf altijd op de hoogte

Meld je aan. Dan ontvang je elke keer direct ons nieuwste blog.

Openingszinnen in sales. Praat eens over de ‘grote-piemel-award’. Plus vele andere voorbeelden.

Auteur:
Theo Fokkens
 
27 juni 2016
 
sales,smalltalk
 
0 reacties

Het thema van dit blog is ‘openingszinnen in sales’. Wat mag je verwachten als je doorleest? We introduceren de vier functies van smalltalk tijdens een verkoopgesprek én we geven een aantal goede voorbeeld openingszinnen. Heel veel plezier met het lezen van dit sales blog. (lees verder)

Lees verder

Taboe onderwerpen in sales. Vermijd ze. Hier praten klanten liever niet over.

Auteur:
Theo Fokkens
 
24 mei 2016
 
sales,taboe
 
0 reacties

Inkopers kiezen eerder voor verkopers die ze aardig vinden. Maar waarom hebben sommige verkopers die gunfactor? Dat komt omdat ze bepaalde onderwerpen vermijden. Succesvolle verkopers vermijden taboes omdat mensen hier liever niet over praten. Hiermee geven ze de klant een comfortabel gevoel. (lees verder)

Lees verder

Social selling heeft voordelen. Maar het is niet de kip met de gouden eieren.

Auteur:
Theo Fokkens
 
18 april 2016
 
social selling
 
0 reacties

Doel van dit blog is om te laten zien dat social selling niet de kip met de gouden eieren is. Zelfbenoemde goeroes beweren dat social selling al  je commerciële uitdagingen oplost. Ze schrijven dat je nooit meer hoeft te verkopen. Toch heeft social selling wel voordelen. Welke? Dat lees je in dit blog. (lees verder)

Lees verder

Op deze manier implementeer je challenger sale in jullie organisatie.

Auteur:
Theo Fokkens
 
22 maart 2016
 
challenger sale
 
0 reacties

Challenger sale is populair en wordt alom omarmt. Dat is begrijpelijk want de ‘challenger’ blijkt de beste verkoper te zijn. Maar helaas kan je challenger sale niet als verkoopproces implementeren. Het gaat namelijk over gedrag. Hoe adopteer je challenger sale dan wel? Dat leggen we uit in dit blog. (lees verder).

Lees verder

SPIN Selling uitleg aan de hand van een eenvoudig en praktisch voorbeeld

Auteur:
Theo Fokkens
 
16 februari 2016
 
SPIN
 
0 reacties

Deze SPIN Selling uitleg is voor iedereen die beter de behoeften van de klant wil achterhalen. SPIN Selling lijkt op papier heel simpel maar is in de praktijk toch erg ingewikkeld. In dit blog leggen wij de SPIN Selling methode eenvoudig uit en maken wij met een voorbeeld de methode praktisch toepasbaar. (lees verder)

Lees verder

Agenda behoefteanalyse gesprek. Zo houdt u de leiding in het gesprek.

Auteur:
Theo Fokkens
 
25 januari 2016
 
agenda,behoefteanalyse
 
0 reacties

Dit blog gaat over de structuur van het behoefteanalyse gesprek. Op het eerste gezicht lijkt dit een eenvoudig en voor zichzelf sprekend onderwerp. In de praktijk horen we echter dat deze gesprekken niet altijd zo gestructureerd verlopen als ze zouden willen. Zoekt u meer structuur in het behoefteanalyse gesprek? (lees verder)

Lees verder

Hoeveel leads moet u bellen per week? Blog met gratis rekenvoorbeeld voor telefonische acquisitie.

Auteur:
Theo Fokkens
 
4 december 2015
 
acquisitie,template
 
0 reacties

Moet u leads bellen? En hoeveel leads moet u per week bellen om uw omzetdoelstelling van 2016 te realiseren? Op deze vraag geven wij antwoord in dit blog. U krijgt een gratis reken-template waarmee u uitrekent hoeveel telefonische acquisitie u moet plegen. Vul uw gegevens in en het template laat zien hoeveel leads u moet bellen (lees verder).

Lees verder